W przedszkolu od września do maja została przeprowadzona Innowacja Pedagogiczna pt: ” Kolorowy zawrót głowy. Nauczanie polisensoryczne w pracy z dziećmi w grupie przedszkolnej”. Głównym celem innowacji było poznawanie przez dzieci świata i otaczającej rzeczywistości wszystkimi zmysłami oraz wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka.
W procesie poznawczym dociera do dziecka wiele różnorodnych bodźców z zewnętrznego świata, które odbierane są za pomocą zmysłów. Różne osoby odmiennie tworzą swoje wyobrażenia, które opierają na rożnych rodzajach doznań: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, smakowych, węchowych i kinestetycznych. Uczenie się, postrzeganie świata odbywa się pod wpływem informacji, poprzez system sensoryczny. To, czego dziecko aktualnie doświadcza, jest wynikiem sposobu, w jaki zmysły przetwarzają informacje napływające z zewnątrz i wewnątrz. Nauczanie polisensoryczne wspomaga proces gromadzenia i utrzymywania informacji w pamięci, ponieważ im więcej kanałów bierze udział w poznaniu, tym szersze są granice pamięci i tym bardziej jest ona trwała.
Autorzy Innowacji: Marta Truś i Anna Smoter